5 Mayıs 2014 Pazartesi

1 Mayıs

1 Mayıs günü sabah erkenden kalktım, duşumu alıp temiz bayramlık kıyafetlerimi de giyerek yola koyuldum. Malum, 1 Mayıs işçi bayramı. İstanbul'da tatil günlerinde genellikle tercih edilen yerlerden biri olan Taksim'e gitmeye karar verdim. Taksim'e çıkarım, biraz İstiklal caddesinde yürürüm, belki bir yerlere girer bir şeyler içerim, belki de bir kızla tanışırım diye düşündüm. Evimin önünden minibüse bindim ve metro durağına kadar gittim. Maslak'tan metroya binip Taksim'de inecektim. Metroya bindim, kısa bir süre sonra metroda şöyle bir anons yapıldı ''seferimiz Hacıosman Levent arasında yapılmaktadır''  ''Bu ne lan!'' diye düşündüm. Neyse dedim, bayram günü moralimi bozmayayım. Levent'te indim. Tekrar bir otobüse biner öyle giderim diye düşündüm. İlk gelen otobüse atladım. 1 Mayıs'ta hükümetimizin bizler için hazırladığı ikinci sürprizi yaşadım, otobüsler Zincirlikuyu'ya kadar çalışıyordu. Zincirlikuyu'da inmek zorunda kaldım. Dini bayramlarda toplu taşımaları ücretsiz yapanlar işçi bayramında toplu taşımaları sınırlamıştı. Metroda da, otobüste de akbilimden tam para düşmesine rağmen yarım hizmet alabildim. ''İlginç'' Şişli tarafına yollar kapalıydı, yürüyerek gitmeye karar verdim. Otobüsten indikten sonra 50 mt yürüdüm ve Esentepe tarafında bir gaz bulutu gördüm, hükümetimiz bizler için eğlence düzenlemişti. Öyle mutlu olmuştum ki anlatamam. Gözlerim yaşardı, nasıl ağladım anlatamam. Taksime çıkabilmek için biraz direndim ancak Çağlayan'a kadar gidebildim. Neyse dedim, hükümetimiz Taksime gitmemizi istemiyorsa vardır bir bildiği. Bu 1 Mayıs'ta da Beşiktaş'ta eğleneyim dedim. Yürüye yürüye Balmumcu'ya kadar geldim. Bir de ne göreyim,  aynı kutlamalardan Barboros bulvarında da var. Gene mutluluk gözyaşları, tomalardan terleyenleri serinletmek için sıkılan tazyikli sular filan eğlene eğlene Beşiktaş meydana vardım. Beşiktaş meydanı çok güzeldi. Meydandaki CHP binasından müzik yapıyorlardı. Oraya ilk vardığımda Bandista çalıyordu. Bu sefer gözlerim doğal, katkısız yaşardı.  CHP insanlık namına güzel bir şey yapıyordu, çok mutlu oldum. Saat 6 civarı CHP binasından 4-5 kişi konuşma yaptı. Adını hatırlayamadığım ''CHP bilmem neyi bilmem nesi bilmem kim'' diye sunulup konuşma yapan biri '' adını ve görevini hatırlayamadığım için özür dilerim'' konuşmasını şöyle tamamladı '' 11 saattir kırk bin polisle verdiğiniz mücadeleden dolayı sizleri kutluyorum.  Bu mücadeleyi siz kazandınız, kırk bin polise ders verdiniz. Şimdi dağılıyoruz'' Dağılıyoruz mu? ''Niye ki'' diye düşündüm. Yani buraya bizi sen mi topladın ki dağılmamızı sen söylüyorsun. Bu önerisi çok tuhaf geldi bana. Yarım saat geçmeden de sırf benim bulunduğum yerde 20 - 25 tane temizlik işçisi yerleri süpürmeye başladı.  Yani Beşiktaş CHP orada dağılıyoruz hissini vermeye çalıştı. Belki bir miktar başarılı da oldu. Yani Beşiktaş CHP Bandistayı neden çaldı ki? Hükümet karşıtı olarak bildiğimiz CHP en azından Beşiktaş'ta Bandista eşliğinde AKP bayrağı salladı. Beğenmediğimiz kalın kafalı AKP bile kimleri kandırabileceğini iyi biliyor. Siz kimi kandırabileceğinizi bile bilmiyorsunuz. Beşiktaş CHP'nin bu samimiyetsiliği mide bulandırıcıydı  ve eminim oradaki herkes tarafından hissedildi. Neyse, bu 1 Mayıs herkes bir şeyler öğrendi. Umarım bir daha dini bayramlar öz bayram, 1 Mayıs işçi bayramı üvey bayram muamelesi görmez. Hayatımızın her gününün bayram tadında geçmesi ümidi ile.