5 Nisan 2009 Pazar

Karakolda doğru söyler mahkemede şaşar

Sonra söyleyince ben kötü oluyorum ama olsun, söylemek gerek bunları.

Beşiktaş - Kayserispor maçı öncesi yaşanan olaylar malumunuz. Malumunuz değilse çok kısa özet geçeyim efendim.

Beşiktaş taraftarı maç öncesi stada giden takım otobüsüyle birlikte şarkı, türkü, tezahürat ve meşaleler eşliğinde İnönü'ye yürümek ister. Polis toplu bir yürüyüşe izin vermez ve olanlar olur. Polisimiz tazyikli, su, jop, biber gazı, ve tekmeler savurarak grubu dağıtmak ister. Grup da dağılmaz, polise taşla sopayla karşılık verir.

Şimdi polisin tutumuna dair bir şeyler yazmaya gerek yok. Bu konudaki düşüncelerim zaten akli ve evrensel dünya görüşüyle örtüşüyor. Olaylar sonrası yönetim ve taraftarın tavrına bakmak istiyorum. Aslında biz kimiz ve bizi kimler yönetiyor bir kez daha görelim.

Maçtan sonra Beşiktaş taraftarlarının takıldığı sitelere, forumlara vs. baktım. İstanbul Emniyet Genel Müdürü Celalettin Cerrah'a genel bir eleştiri var, buraya kadar tamam. Dikkatsizlik demek istiyorum, diyemiyorum; bir de şöyle bir kalıp vardı yapılan genel isyanlarda: "Haksız yere saldırıya uğrayan Beşiktaş taraftarı..." Bu ne demektir biri bana açıklayabilir mi? Bu arkadaşlar, polisin haklı olduğu zamanlarda insan haklarına aykırı müdahalelerde bulunabileceğini söylediklerinin farkında değiller mi? Yani polis haklıysa dövebilir, biber gazı kullanabilir, tekme atabilir mi? Bunun sonu nereye gider biliyor musunuz? Polis haklıysa öldürebilir ki bu da kanunlaştı. Artık polis çok daha rahat öldürebiliyor. Bence taraftarın bu yaklaşımı doğru değil.

Hiçbir zaman Beşiktaş taraftarının yaptığı iki siyasi tezahürat nedeniyle o tribünleri 'solcu' ilan edenlerden olmadım. Yine de 'solculuk' oynamaları hoşuma gitmiştir her zaman. Ama her zaman da söylediklerinin, yaptıklarının içini doldurmadıklarını da dile getirdim. Son olarak belirtmek isterim ki; Davos'ta 'tam saha Peres' yapan Tayyip'in daha sonraki basın toplantısında "benim tavrım moderatöreydi" diyerek kıvırması neyse, ilk önce polise taş atıp arkasından "haksız yere polis aşırı güç kullandı" diyen taraftar arasında çok bir fark yoktur, bana göre.

CERRAHİ YALAKALAR

Diğer konu tüp kafa yönetiminin yaptığı açıklamaya dair. Senin taraftarın deliler gibi dayak yemiş, sen yönetim olarak "polise yapılan yanlış hareketler" diye açıklama yap. Bu ne 'Cerrah'i bir yalakalıktır be kardeşim. Tüp kafana şarap şişesi isabet eder inşallah Dolmabahçe'de, ne diyeyim ki ben sana bilemedim şimdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder