10 Haziran 2011 Cuma

Mahsun İbo İzzet Alişan Özcan, lafım sana

Kürt
Rum
Ermeni
LGBT
Solcu
Sosyalist
Liberal
Dinci
Dindar
Türbanlı
Mini etekli
Kadın
Vicdani Redci
Gassaraylı
Çarşıcı
Genç Fenerbahçeli
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Tahammül edilemeyen yurttaşların, kendilerine tahammül etmeyenlere aynı tahammülsüzlükle karşılık vermelerini kabul etmiyorum ve yaptıklarını meşrulaştırma çabalarını yemiyorum. Bir yandan "barış, empati, tahammül" deyip diğer taraftan "bana dokunmayan savaş bin yaşasın" kafası hâkim bu ülkede. Hani barış herkese lazımdı? "Savaşa karşı savaş" diyenlere lafım yok, o yolu doğru ya da yanlış buluruz, tartışılır. En azından tutarlıdır kendi içinde; ama barış için savaşanlar değil de barış deyip savaşanları acilen savaş ya da ateşkes cephesinden birine çağrıyorum. Diğer türlüsü için 'kaypaklık'tan başlayıp söylenebilecek yüzlerce sözcük var, seç beğen al.

***

Tahammül etmek: dayanmak, katlanmak, kaldırmak (TDK)

Bir de bu tahammül lafının çağrışımları arasında bir kendini zorlama, aslında içine sindirememe durumu var ya; bu lafı kullanmak -yukarıdaki konuyla ilgili- pek de doğru gelmiyor bana. Özümsemek, özümlemek, içselleştirmek daha doğru değil mi? Tahammül ettiğimiz şeye karşı her zaman bir patlama olasılığımız vardır ama özümsenince durum farklıdır ya hani. Yoksa biz özümsemekten çoktan ümidi kestik de "bari tahammül edelim" noktasına mı geldik?

***

NOT: lafım; namaz kılıp maçta adam bıçaklayan kardeşi türbanlı çevreciye,
mini etekli kadına orospu diyen liberal Ermeni'ye,
"sensin lan ibne" diyen vicdani redci eşcinsele,
sana bana hepimize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder