17 Ocak 2014 Cuma

Kürdiyeli Türkler ve Türkiyeli Kürtler



Marmara Üniversitesi'nde saldırıya uğradı bugün bir öğrenci. Ben twitter'ın yalancısıyım, soldan yayın yapan bir site, önce "Kürt kökenli öğrenci" demiş, sonra silip "öğrenci" demiş, görmedim. Bir kere Kürt kökenli tabirindeki sıkıntı bir kenara, ben saldırıya uğrayan öğrencinin Kürt olup olmadığını bilmediğim için "öğrenci" demekle yetineceğim. Saldırıya uğrayan öğrenci, sadece Kürt olduğu için saldırıya uğradıysa evet, haber değeri budur, "Kürt öğrenciye saldırı" başlığı özellikle vurgulanabilir gibi geliyor bana. Örneğin ÖDP'li bir Kürt'se ve saldırıya uğramasının nedeni Kürtlüğünden önce yaptığı siyasetse de Kürt vurgusu yapmaya gerek var mı sizce? Haber içinde geçebilir belki ama öne çıkarmaya gerek yok bence. Bence tabii. Bu öğrenci BDP'liyse zaten saldırıya uğraması için yaptığı siyasete bakılmaz pek. MHP'li bir Kürt'ün bile kendi parti camiasında aslında çok da hoş karşılanmadığına şahit oldu bu gözler. O yüzden Faşistlere göre  BDP'li bir Kürt saldırıyı hatta ölümü fazlasıyla hak etmiştir. Buraya kadar anlatmaya çalıştığım bölümde temel olarak iki noktaya takıldım. Birincisi üzerinde durmaya bile gerek görmediğim "kökenli" meselesi. Aslında o da derinliklerde bir bilimsel tartışma ister ama bu yazının konusu değil. O da ırk meselesine takılanlar için, yoksa beni ilgilendirmez. Takıldığım diğer nokta, öğrencinin Kürt olup olmadığına vurgu yapılmamasına verilen tepki. O hassasiyeti anlıyorum ama işin ucu faşizme karşı faşizm meşruiyetine doğru gidiyor. Daha önce de "aman dikkat" dedik dostlarımıza, yine diyelim. Milliyetçilik karşı milliyetçiliği doğurur ama onu meşrulaştırmaz.

Bir diğer takıldığım nokta, twitter'dan takip ettiğim başka bir arkadaşımın yorumu. "Faşist Türk saldırısı" dedi. İlk aklıma gelen şu oldu. Kürt kimliği üzerine vurguda bu kadar hassassak, Türk kimliği üzerine de olmalıyız. Saldıranlar belki, Çerkes, Boşnak ve Laz üç kişiydi... Evet bunu Türklük adına yaptılar belki ama "amaan ha Türk ha Türkiyeli, bunlar ince detay" diyene kızıyorsak, o zaman bu söylemlerde daha dikkatli olunmalı. Türk saldırısı lafı bir Ermeni olarak beni rahatsız etti. Ülkede gerçekten Türk ırkından kimse varsa ya da kendimi Türk hissediyorum diyen ama bir yandan da belki dağdaki mücadeleye, Kürt hareketine destek veren bir Türk, rahatsız etmiş olamaz mı? Saldırıya uğrayanın kimliğine vurgu yapacaksak, saldıranınkine de yapalım o zaman ya da gerçekten bu kavramlara takılmayalım, bilmiyorum. Daha çok konuşmak gerek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder