13 Şubat 2009 Cuma

Gemiler?


Saat 03.20. Ada'dayım... O kadar yağmur yağdı etti de dinmedi lodos. Şubatın 13'ündeyiz. Hava harika, sokaklarda in cin bi de ben, okeye dördüncü arıyoruz. İnsanın eve giresi gelmiyor yeminle. Neredeyse laptopu alıp dışarı çıkacaktım yazmak için. İnsan bu havada da yazamassa ne zaman yazar ki? Eve girdim iki satır yazayım diye ama atacam birazdan kendimi sokağa. Boğuyor dört duvar adamı. Yaşlanıyor muyuz ne, anlamadım ki... Eskiden, hatırlar mısınız bilmem, hatırlamayan eşşektir, adaya su tankerle gelirdi. Şimdi süresini hatırlamıyorum ama birkaç hafta yeterdi o su. Sonra sular kesilirdi ve su iskelesine bakardık. Tanker birkaç saat içinde hareket eder ve giderdi. Nereye giderdi bilmiyorum. Bir yerlerden su alır gelirdi yine. O zamanlar Burak Reis Sokak'ta otururduk, Hamdilerin evinde. Bütün ada manzarası + Kartal, Maltepe, Dragos, Pendik ayaklarımızın altındaydı. O manzarada gözlerimiz su tankerinin yolunu gözlerdi. Değirmenburnu'nun köşesinden tanker gözüktü mü birkaç saate sular gelecek demekti. Beyaz bir tankerdi, adını hatırlamıyorum. Onu su iskelesinde gördük mü içimiz rahattı her zaman. Rahat rahat banyolarımızı yaptırırdı annelerimiz tankere güvenip de. Sonra teknoloji adayı es geçmekten yoruldu da su denizin altından borularla gelmeye başladı. Bir süre sonra da gitti o beyaz tanker. Bir daha da görmedim. Belki jilet oldu, belki rengi değişti, belki de karşılaştık Marmara'da ama tanımadık birbirimizi. Yıllar geçmiş tabii, kim bilir ondan neler götürdü hayat. Bugün dikkat ettim de; deli gibi lodos var ama adanın önünde bir tane gemi yok. Bilen bilir, lodoslu zamanlarda doğal bir limandır adanın önleri orta çaplı gemiler için. Orta çaplıdan kastım, balıkçı tekneleri, küçük tankerler vs... Ulan, dedim onlar bile sığınacak başka liman mı bulmuş? Yıllarca Heybeli'nin koynunda yattınız da Heybeli yaşlanınca çıtır bir limanın koynuna mı girdiniz? Adalı olup da lodos estiğini anlamayanların kurtuluşuydu o gemiler. Adanın önündelerse hee lodos var derdi bazı insanlar. Şimdi mecbur, vapur iskelesinin bayrağına bakacaklar ya da Büyükada'ya arkalardan gelen dalgaların vurup vurmadığına... Buradan konuyu yine gidenlere bağlamayacağım Savacığım, sen şimdi içinden ulan yine arabesk yapıyor bu diyorsundur. Demeyebilirsin de günahını almayayım. Dikkatimi çekti sadece, lodos var ama gemiler yok, nasıl iş lan bu? Arşimde gece çekilmiş bir lodoslu Heybeli sahili aradım, bulamadım. Fotoğraf internneten. Fotoğraf sahibi Adil Akgül. Büyükada'dan çekilmiş lodoslu bir hava, fonda Heybeli. Arşivinizde varsa beklerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder