30 Mart 2009 Pazartesi

Müsterih


Fenerbahçe - Galatasaray maçını seyreden bir Beşiktaşlı'ydım dün akşam. Kim kazanırsa kazansın, bana giren çıkan yoktu. Her ne kadar büyük bir çoğunluk illa bir taraf tutmam gerektiğini ve aslında bana da girenin çıkanın olduğunu söyleseler de kendi bildiğimi okudum, kim gol atsa sevindim. Benim için önemli olan güzel futboldu. Neydi o önceki seçimler öyle allaasen? Ne kavga gürültü ne bir çekişme... Televizyonda seçim sonucu seyredip zevk yapma hevesimiz kursağımızda kalmıştı iki saat içinde.

Heybeliada'daydık cümbür cemaat. İhbar edeyim ilk önce kendimi. Oy kullanmadığım gibi, seçim yasaklarını da deldim. Halka açık alanda alkol aldım (biiiiir). İki dubleden sonra devrim yatım. (ülkeyi yıkma teşebbüsü, ikiiiii). Üzerine devlet görevlilerine ağıza alınmayacak küfürler ettim (üüüüç). Bu işlerin hiçbirini tek başıma yapmadım (yasadışı küfürbaz-alkolik örgüt kurmak, bu da döööört).

Öğlen itibariyle başlayan alkol şişesi sayma işlemimiz, sandıkların yüzde 86'sı açılana dek sürdü. Şişelerin yüzde 100'ü açıldığında ise çoktan muhtar olmuştum bizim köye. Üstelik Mustafa Sarıgül'e yüzde 17, Zekeriye Beyaz'a ise yüzde 37 fark atmıştım. Bööööö diye bir sesle uyandım sonra, yatağa kusmuşum. Hemen gidip leğene sıçtım ben de; böylece oyum geçersiz sayıldı. Ben de oy pusulasına kıçımı silerek seçimlerden çekildim.

Adalar'da Ordu Mesudiye Partisi kazandı seçimleri. Büyük saygı duydum OMP'ye. Gerçekten halkı kucaklayan bir partiymiş. Eski solcular orda, ordu orda, Ordu Mesudiye orda, faşisti var, her türlü insan var, var da var. Aylardır görmediğim arkadaşlarımı bile adaya getirdi OMP. AKP tehlikesi var ya, hepsi vatandaşlık görevlerini yerine getirip AKP tehlikesine karşı sandıklara koştular. Şimdi hepsi mutlu. Birçoğu adaya gelince bi telefon bile etmeyi çok gördü ama olsun, onlar mutlu ya ben de mutluyum.

Adaylar turizm turizm diye propoganda yaptı seçim zamanı. "Bakkal Ekrem iki kilo fazla peynir satacak diye turizmi desteklemiyorum" dedi bir arkadaş. Sonuna kadar katılıyorum. Sizdeki bu turizm bilinciyle Adalar'a yılda 2 milyon turist getirirsiniz, onlar da ormanları yakar gider. Al sana turizm.

Ben yeni başkandan turizmi tamamen baltalamasını istiyorum. Yazın günübirlik gelip, denizin ormanın içine sıçan itin köpeğin gelmesi yasaklansın kesinlikle. Gelenlere de Asaf'ta, Çam Limanı'nda, Altı Numara'da, Dilburnu'nda falan yüzerlerken sıçmak için en az 250 metre açılma mecburiyeti getirilsin (İşemek için mesafe mecburiyeti yok).

Bir başka isteğim, Ordu Mesudiyeliler ile 1968-1998 aralığında kısa süreliğine devrimcilik oynayanlar belediyede işe sokulsun. Mümkünse Büyükada'da lojman sağlansın hepsine. En azından diğer üç adayı kurtaralım.

Bir başka isteğim... Aaaa tabii ya ben oy kullanmadım ki. Haliyle bir şey isteme ve bir şeyi eleştirme yeteneklerimi kendi elimle çöpe attım di mi kııız? Vatandaşlık görevini yerine getirmeyenin vatandaşlık hakkı mı olurmuş hem? Oysa ne demişti Hakkı Abi? "Bu yerel seçim oğlum. Genel seçimlerde ben de vermiyorum ama şimdi başka, vermek lazım." Neyse, önümüzdeki maçlara bakacaz artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder