4 Mart 2010 Perşembe

Sinemada tiyatroda 'profesyonel'


Dusan Kovacevic'in 2004 İstanbul Uluslararası Film Festivali'nde jüri özel ödülü alan filmi 'Profesyonel', İstanbul Devlet Tiyatroları tarafından sahneleniyor bu yıl. Başrollerinde Yetkin Dikinciler ve Bülent Emin Yarar'ın oynadığı oyun hakkında ayrıntılı bilgi internette fazlasıyla mevcut.

Neresinden gireyim bilemedim bu oyunu övmeye. Efendim oyun fazlasıyla muhteşem. Yani öyle böyle değil. Seneye de oynar büyük olasılıkla ama bir yolunu bulup bir an önce gitmek gerek derim. Hele oyundan yarım saat sonra Taksim'de Yetkin Dikinciler'le karşılaşıp oyun üzerine uzun uzun konuşmak, yağmur altında bilet imzalatmak, öpüşmek, koklaşmak gibi güzellikler de yaşarsanız, oyun daha bir güzel oluyor.

Kitaptan sinemaya uyarlamalar sonucu çekilen filmler hakkında gereğinden fazla yorum yapılır: Ayyy hiç olmamış ya da aynı kitapta hayal ettiğim gibi vs... Halbuki çok da doğru değildir bu karşılaştırmalar. Benim için yeni ve farklı bir tecrübe oldu ilk önce tiyatrosunu sonra filmini seyretmek bir eserin. Tiyatrodan o kadar etkilenmiş çıktıktan sonra bu eserin kralı çekilse sinemaya, yetmeyecekti bana. Öyle de oldu. Bir eserin tiyatrosu ve sinemasını karşılaştırmak da çok yanlış ve öyle bir düşüncem yok ama yine de insanın damağında bıraktığı bir şey vardır ya bazı eserlerin... Tekrar okunmak istenen hatta okunan kitaplar, bilmem kaç kere seyredilen filmler... Bu sefer damakta bırakan Profesyonel'in oyunu oldu bende. Daha salondan çıkmadan bir "bir kez daha izlemeliyim" demiştim. Hâlâ da diyorum. İzleyin, izlettirin efendim. Bulursanız filmi de izleyin sonrasında. İnternette mevcut. Eminim sizin için de farklı bir tecrübe olacak ve kafanızda mutlaka sanata dair yeni ufuklar açacak Profesyonel.

Bu arada, ilk önce festivalde filmi seyredip sonra tiyatroda oyunu izleyenler de olmuştur mutlaka. Onların düşüncesini de merak etmekteyim. Hatta özellikle sinemacıları ve sinema yazarlarının düşüncelerini. Dedim ya, benim için yeni bir tecrübeydi, çok sık da başımıza gelecek bir durum değil. Paylaşmak istedim.

Fotoğraf da oyun dönüşü adaya dönerken vapurda. Yetkin bizi o kadar sevdi ki iki bira alıp son vapurla adaya geldi bizle, yerseniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder