22 Aralık 2008 Pazartesi

Özcan Alper ve Sonbahar


Sonbahar için de sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim. Son yıllarda seyrettiğim en iyi yerli filmdir Sonbahar. Hatta Gezici Festival’in Kars ayağında seyretmiş olmama karşın, gittim bir daha sinemada seyrettim.

Filmi anlatmaya gerek yok, o işi resmi ve gayrı resmi eleştirmenler yeterince yapıyor zaten. Ben beğendim, bunu söylemek istiyorum sadece. İyi ki Özcan Alper gibi yönetmenlerimiz var, umarım sayıları da artacak. Çağan, Ceylan maymunlukları da olsun tabii; renk önemlidir onlar da olsun; ama Nuri Bilge kıçında koşan sol entelektüelleri kafalarını Cihangir’den kaldırsın da Beyoğlu’nun arka sokaklarına baksın bir. MKM’den çıktı Özcan Alper de Hüseyin Karabey gibi.

Sonbahar’da Thomas’ın da payı büyük. ODTÜ’nün öğrencileri umarım Thomas’ın kıymetini iyi biliyordur, kıskanıyorum onları.

Bir de son olarak, Kars’ta Özcan Alper, yarışmadan kazandığı parayı Hunger’ın Türkiye’de gösterime girmesi için kullanacağını söylemişti. Umarım bu konuda bir çabası olur. İnsanları koltuklara çivileyen Hunger bu ülkede gösterime zor girer yoksa.

2 yorum:

  1. Bu pazartesi BirGün'deki köşenizi okuyamadık. Özel bir nedeni var mıydı acaba?

    YanıtlaSil